Healthy but delicious

Azoknak, akik szeretnek jókat enni, egészségesen.

Gyönyörű házi granola cukormentesen

Én nagyon szeretek zabkását reggelizni, de azt is tudom, hogy ezzel nem mindenki van így, túl egészségesnek, íztelennek, és túl diétásnak találják általában az emberek, azonban, ha jól készítjük el, egy nagyon finom és egészséges reggelit tudunk belőle kihozni.

Gyerekkoromban én is imádtam az összes cukros, fahéjas, csokis reggeli pelyhet, tej nélkül, magában is simán elropogtattam őket, de sajnos ezek az idők már elmúltak, és habár eleinte kényszerből is, de rá kellett szoknom az egészségesebb táplálkozásra, amit kreatívan és élvezettel csinálok azóta is, hiszen mára beláttam, hogy ezzel a lehetőségeink nem csak csökkenek, hanem ugyanolyan arányban nőnek is, és új dolgokat tudunk kipróbálni.

A minap újítás képen vettem egy csomag granolát, és annyira bejött, hogy eldöntöttem én ezt otthon is el szeretném készíteni.

Pár perc, pár hozzávaló, és pár napra előre meg is van a saját kis házi granolánk, amit uzsonnára vagy reggelire bármikor elővehetünk!

Hozzávalók:

2,5 bögre zabpehely

2 ek. chiamag

2ek vaj

1 tojásfehérje

3-4 ek. cukormentes almapüré (Aldi)

3 ek. kókuszreszelék

szárított almakockák

(de bármilyen nektek kedves szárított gyümölccsel jó lesz)

fahéj

folyékony édesítőszer

Elkészítés:

Minden hozzávalót, a nagyobb aszalt gyümölcsök kivételével, kiöntjük egy tálba, a vajat megolvasztjuk, majd hozzáadjuk az almapürével, egy kevés folyékony édesítőszerrel és a tojásfehérjével együtt. Kézzel összegyúrjuk, amennyire tudjuk, az a lényeg, hogy legyenek benne kis összeragadt szemek is, majd az egészet egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, megszórjuk fahéjjal és mehet is be a sütőbe, 180 fokon kb. 20 percig percre. Néha ránézünk, átforgatjuk, majd a sütés végén hozzáadjuk az aszalt gyümölcsöket.

Nálunk hatalmas sikert arattam vele, számomra is meglepő módon, finom, ropogós, ehetjük tejjel felöntve, de én a nagyobb szemekre napközben is rájárok és elrágcsálom, ha kicsit éhes vagyok. És ebben az esetben tényleg igaz a szlogen, hogy egy ilyen jó reggeli, délig tartó lendületet ad!

Következő receptemben granolás gyümölcskrémes pohárkrémet fogok nektek bemutatni, amit a lelkemre kötöttek, hogy csak másodjára rakjak ki, annyira finom lett egy esti desszertként is!

Egyetek jókat, legyetek boldogok!

 https://www.instagram.com/healthy.butdelicious/

 

lrm_20210225_182150_1.jpglrm_20210225_182157_1.jpglrm_20210225_182332-1_1.jpglrm_20210225_184216.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://healthybutdelicious.blog.hu/api/trackback/id/tr7316439846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Void Bunkoid 2021.03.01. 10:49:03

Miért kell granolázni?

Oké, hogy Ámerikában ez az olaszos elnevezés terjedt el, de nálunk már - mivel mi inkább német nyelvterületről jőve találkoztunk ezzel a kajával - már évtizedek óta megvan rá az azóta magyarosodott "müzli" szavunk.

Hirdetés

Healthy but delicious

Friss topikok

süti beállítások módosítása