Healthy but delicious

Azoknak, akik szeretnek jókat enni, egészségesen.

Csodálatos mandarinkrém diétásan

Sokáig töprengtem, mit lehetne kihozni abból a sok mandarinból, ami a hűtőben van, mert sokszor kapunk a családtól, de sosem állunk neki csak úgy mandarint enni. Ezért, mivel kidobni nem akartam, legalább hasznosan akartam őket felhasználni.

Szerintem önmagában fantasztikus gyümölcs, kiválóan illene egy finom süteménybe, akárcsak a narancs, lédússága, és savanykás, de édes íze miatt. Sajnos, nem találtam olyan recepteket, amik ezzel foglalkoznának, főleg nem diétás verzióban, ezért úgy döntöttem kitalálom a saját, többféle módon felhasználható és elraktározható mandarin krémemet.

Hozzávalók:

4 dl frissen csavart mandarinlé

(ez nekem 700-800 gramm gyümölcsből jött ki)

3 tojás

3 evőkanál eritrit

1 evőkanál folyékony édesítőszer

50 dkg margarin

Elkészítés:

Az elkészítése pofon egyszerű, a mandarinokat félbevágjuk és kifacsarjuk a levüket. Egy kis lábosba beleütjük a tojásokat, hozzáadjuk a 3 evőkanál eritritet és az egy evőkanál folyékony édesítőszert. Egy robotgéppel vagy habverővel habosra verjük, majd hozzáadjuk a mandarinlevünket és közepes lángra felrakjuk főni. Folyamatos kevergetés mellett sűrítjük, amíg kis bevonatot nem képez a fakanálon. Ez egy kis idő lesz, én is majdnem feladtam, mert azt hittem valamivel elszámoltam magam, de szépen be fog sűrűsödni, mint amikor pudingot főzünk. Mikor a kívánt állagú lett, pár percig hűlni hagyjuk, majd belekeverjük a margarint.

Szép, sima, selymes pudingos krém lett az eredmény, amit meg is kóstoltattam rögtön egy teszt alannyal, és az eredménye, hogy ilyet máskor is csináljak neki, rögtön nagyobb mennyiségben :)

Kitűnő alapkészítmény, számtalan ételhez felhasználhatjuk, és meg is fogunk tenni nemsokára, mondjuk egy mandarin krémes étcsokoládés sajttorta formájában, vagy egy mascarponés pohárkrémhez!

Egyetek jókat, legyetek boldogok!

https://www.instagram.com/healthy.butdelicious/

20210128_192348-02.jpeg20210128_191953-02.jpeg20210129_080122-02.jpeg20210128_192435-02.jpeg20210128_192410_001-02.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://healthybutdelicious.blog.hu/api/trackback/id/tr4216407874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Healthy but delicious

Friss topikok

süti beállítások módosítása