Healthy but delicious

Azoknak, akik szeretnek jókat enni, egészségesen.

Élelmiszer vásárlási nehézségek Inzulin rezisztencia és diéta esetén - avagy nem minden az, aminek látszik /1. rész

Azt tapasztalom, hogy nagyon sokan, amikor elkezdik a 160 grammos diétát, vagy csak szimplán egészséges életmódra szeretnének váltani, az első nehézség, amibe ütköznek, hogy mit hol tudnak megvásárolni. De egyáltalán mik azok az élelmiszerek, amiket megvegyenek?

Nekem már rutinszerűen megy a bevásárlás, de sok időbe és sok – sok összetevő olvasgatásba, tápérték táblázat tanulmányozásba telt a boltok közepén, mire kitapasztaltam mik azok a termékek, amiket gond nélkül elfogyaszthatok.

Első és legfontosabb:

Ami teljes kiőrlésű nem biztos, hogy cukormentes, és ami cukormentes, nem biztos, hogy nem fehér lisztes.

A gyártók szeretik a sugar free kifejezést ráírni a termékeikre, gondolok itt elsődlegesen a kekszekre és egyéb harapnivalókra, viszont általában az első összetevők között szerepel ilyenkor a búzaliszt. Sajnos az IR- esek számára itt a finomság már ki is esett a listáról, hiszen a búzaliszt egy kalap alá vehető a cukorral, és ugyanolyan gyorsan fog lebomlani a szervezetünkben, azt kivéve, hogy plusz cukrot nem adtak hozzá. Tehát, ha igazán komolyan gondoljuk a diétát, akkor csak azokat a termékeket vegyük meg, amikben minimum 60-70 százalék közé van feltüntetve a teljes kiőrlésű vagy bármi egyéb finomítatlan liszttartalma.

Következő nehézség, hogy azokba a termékekbe, amikbe nem finomított cukrot raknak, egyéb mesterséges édesítőszereket vagy cukor alkoholokat használnak, amik nem tesznek jót az emésztésnek és hasfájdító vagy hashajtó hatásúak lehetnek. Ilyen pl. az aszpartám, a maltit a szacharóz és a szukralóz, a xilit és az eritrit. Valakinek jobban, valakinek kevésbé bírja a hasa ezeket az édesítőszereket, én a steviát szoktam javasolni mindenek előtt, mert természetes nullkalóriás édesítőszer.

Diabetikus termékek

Ezek a termékeket kifejezetten cukorbetegeknek gyártják, számunkra azonban eléggé haszontalanok. A becsapós az, hogy fruktózzal készülnek, tehát gyümölcscukorral, aminek, mint tudjuk a felszívódási ideje és formája nagyon hasonló a sima cukoréhoz. Sima búzaliszten kívül pedig ne is keressünk bennük egyéb típusú lisztet, mert nem fogunk találni.

Előző posztomban említettem a puffasztott és light termékeket, sajnos ezek közül is sok tiltólistás, mert a puffasztás miatt még rövidítenek is az ételek felszívódási idején, a light jelző pedig a zsírtartalomra értendő.

Ajánlott termékek:

Velem is gyakran előfordul, (szinte minden nap) hogy csak egy gyors reggeli, ebéd vagy uzsonna  vásárlásra van időm, ezért beszaladok valahova és gyorsan veszek valamit, amit útközben vagy munka közben el tudok fogyasztani. Ezekre az esetekre készítettem nektek egy képes listát, mit hol tudtok megvenni, és milyen összetevőket tartalmaznak.

Péksütemények és kekszek

kakaós csigák:

https://lipotipekseg.hu/termekek/termek/teljes-kiorlesu-kakaos-csiga

Ez a termék sem 100% teljes kiőrlésű, de én szoktam venni és nem érzem a rossz hatását:

https://www.aldi.hu/hu/kinalatunkbol/mindenkire-figyeluenk/hozzaadott-cukor-nelkueli-es-csoekkentett-cukortartalmu-termekek/reszletes-oldal/ps/p/azon-melegbenhozzaadott-cukor-nlkueli-teljes-kiorl/

Kenyerek:

images7.jpg36ca67fdd2aa46128c4c141418ff9a71_prod_l.png

images3.jpg7724afb91900e566f29c0b996965537e--toast_1.jpg

img_0584.jpg

roberto.jpg

images.jpg

hjkhel.jpg

probody.jpg

mb_sub.jpg

 


 

01_50998155_front_180514.pngBizony, van hamburger buci is! (Auchan)

 

Kekszek: Sajnos itt sem túl nagy a választék, az elvárásoknak a következő típusok felelnek meg:

Viszont ezek maltittal készülnek, fogyasztásuk nem mindenkire vannak jó hatással, ha még nem próbáltátok, tapasztaljátok ki nektek melyik a megfelelő.

index2.jpg
 

 e.jpg

index.jpg

 

 

 

Ezt a típusú korpovit kekszet viszont bármikor bárhol!

shottype1_540x540.jpg

Tavaly piacra dobták még két változatát, de sajnos azok cukrosak, így az IR diétába nem férnek bele.

Müzli és energia szeletek:

Becsapósak, mert azt hinnénk, egy müzli szelet csak egészséges lehet, ám, ha nem figyelünk rá, hogy a cukormentes változatot vegyük, annyi szénhidrátot megeszünk, hogy akár vehettünk volna egy finom Twixet is.

Ezek a jó termékek, a teljesség igénye nélkül:

Aldi:

67630_zabkasa_nagy.jpg

 

 

 31367_happy_harvest_muzliszeletek_nagy.jpg

199258068.png

 

 

Dm:p.jpg

 indexl.jpgi.jpg

 

 

 

 

Bárhol megtalálod:

 lk.jpg

 shottype1_225x225.jpg

 

 

 

 

 

Lisztek: Itt az a fontos, hogy ne sima búzalisztet vegyünk, a többi ízlés kérdése, ki melyiket szeret.

shottype1.jpg

 

m.jpgo.jpga.jpgel.jpg234718641_csuta-teljes-kiorlesu-rozsliszt-1kg.jpgz.jpg

 

 

joghurtok:

Gyorsan felszívódó szénhidrátnak számítanak, de uzsonárra simán megehetünk egyet:

Cserpes:

 pe.jpg

Lelőhely: spar,tesco,auchan, egyes kisboltok

 

Lidl:pilos_joghurtok.jpg

Spar, Tesco, egyéb nagy és kis boltokban előfordul:

 shottype1_540x54.jpg

Nutellák és lekvárok:

 5014271300429.jpg

 u_2.jpgo_1.jpgshottype1_540x.jpg

Lelőhelyek: Aldi, Lidl, Tesco, Auchan

Csokik, fagyik: Wawel termékekből példák, ebből minden típus megfelelő, valamint étcsokikból 70 százalék felett bátran válogathatunk

 39973_kicsi.jpg

 

7_1.jpg170_sarga_1.jpg 09817.jpgcover-image-top10-diabetikus-csoki.jpge4a4m5i4q2i4v574.jpgunnamed.jpg1.jpgkw31_husito_finomsagok_kicsi_18.jpgp_23ea6d059e6a570351366a619b2db075_list.png

Lelőhelyek: Aldi, Lidl, Tesco, Auchan

 

Chipsek, magvak,ropik: Chipsek tekintetében nehéz a dolgunk, de ma már majdnem mindenhol lehet kapni különböző zöldség chipseket, ezekből mindet fogyaszthatjuk, valamint ha már muszáj, akkor  a klasszikus chipsek közül én a nachos és egyéb tortilla chipsekkel szoktam bűnőzni.

5.jpg19391_natur_aktiv_bio_tonkolybuzas_sospalcika_kicsi.jpg2.jpg

 

 6.jpg8.jpg_60_0a2dfbb40d771175d8311e85ad4a7221.jpg

 

 ujbjcxkgx8thfzh1flstrcp6fruyhuaepf6jjq4j.jpgbd5b695a6caf4b368082223b9999b7d5_prod_l.png4_1.jpg

 53580_se1_d9e82_back-list.png

                                   

Szörpök, italok:

3.jpg711586_cukormentes_szorp_700ml_nagy.jpg48660_se2_975de_back-full.png

 Lelőhelyek: Aldi, Tesco, Lidl

Ide természetesen beletartozik az összes zero üditő is, ezek eléggé közismertek, pl kóla, fanta, sprite, jeges teák ma már majdnem mindből kapható zero változat.                                                   

Ketchup-ök, szószok:

45.jpg539361390.jpgk.jpg

Sajnos majonézből és mustárból még nem gyártanak cukormenteset, de ezeknek eleve elenyészőbb a cukortartalma, mint a klasszikus ketchupnek.

Lelőhelyek: Aldi, Lidl, Tesco, Auchan

Tészták: Durum vagy teljes kiőrlésű tésztákat hetente párszor beiktathatunk az étrendünkbe, ezeket minden boltban megtaláljátok.

5718_pizzateszta_paradicsomszosszal_nagy.jpgEzt a pizzatésztát az Aldiban tudjátok megvenni, nekünk a barna rusztikus típusú a megfelelő, teljes kiőrlésű liszt tartalma kicsivel hatvan százalék felett van.

Egyelőre ennyi, mindent összegyűjteni egy bejegyzésben sajnos eléggé lehetetlen, de folytatólagosan a következő blog posztban olvashatjátok őket, illetve bátran kérdezzetek és kérjétek kommentben, milyen élelmiszerekről szeretnétek még tudni!

Egyetek jókat, legyetek boldogok!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://healthybutdelicious.blog.hu/api/trackback/id/tr9916388280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Healthy but delicious

Friss topikok

süti beállítások módosítása