Healthy but delicious

Azoknak, akik szeretnek jókat enni, egészségesen.

Honnan rendeljünk, és hol ehetünk egy jót IR esetén is / 1. rész – Pizzák és tészták

Inzulin rezisztencia és cukormentes diéta alatt nehéz megtalálni azokat a helyeket, ahol bűntudat nélkül tudunk egy jót enni, és nem kell fél órát böngészni az étlapot, hogy kiválasszunk valamit, amit szívesen meg is eszünk. Én minden estre hamar ráuntam a csirkesalátára.

Sokat voltam már életem során ilyen helyzetben, csak néztem, ahogyan a többiek megkapják a szebbnél szebb fogásokat, nekem pedig kérdezgetnem kellett a szegény felszolgálókat, miben mi van és meg tudják- e nekem csinálni a konyhán enélkül, vagy anélkül.

Hálisten az elmúlt pár évben bővültek a kínálatok, és mivel egyre több az étel érzékeny ember, a piac is elkezdett hozzájuk alkalmazkodni, így egyre több helyen tudunk számunkra is megfelelően elkészített ételeket találni.  Ennek ellenére ez a lista még mindig nem túl hosszú, és hogy a segítségetekre legyek, összeszedtem pár helyet, ahonnan a salátán és a natúr húsokon kívül is rendelhetünk, vagy beülhetünk egy kiadós étkezésre.

  • Pizzák -

Gondolom, nem vagyok vele egyedül, de én imádom a pizzákat, havonta egy-két alkalommal szoktam is rendelni. Általában két egészségesebb típus közül választhatunk, a szénhidrát csökkentett és a teljes kiőrlésű változatok közül. Ha ragaszkodunk a teljes kiőrlésű liszthez, akkor ne a szénhidrát csökkentettet válasszuk, mert ennél a fajtánál jellemző, hogy sima liszttel készítik, csak magvakat és egyéb liszttípusokat adnak a tésztához. Sehol se számítsunk vastag tésztára vagy a hagyományos fehér liszthez hasonlatos ízre, plusz az áruk is pár száz forinttal drágább, de ha pizzázni szeretnénk, ezeken túl kell lépni és élvezni kell minden falatot, mert az élmény így is teljes pizza élmény!

Don Pepe

A Don Pepénél Lightcarb pizzák közül választhatunk, mindenféle feltéttel és típusban, ezen belül is normál vagy vékony vastagságú tésztával.  Szerintem, ha nem a legfinomabb, de korrekt pizzát kapunk a pénzünkért, és ha jól tudom, egy pizza 80 gramm szénhidrátot tartalmaz.

 

 don.jpgdonpep.jpgdonpepe.jpg

 

 donpe.jpg

Pizza Monkey

Kicsivel drágább, viszont annyival jobb is a pizza íze, itt is szénhidrát csökkentett tésztát választhatunk, megannyi finom feltéttel és a pizza tésztája eddig itt volt számomra a legfinomabb.

pizzamonk.jpgpiia_monkey.jpg

Pizzarello

Viszonylag új pizzéria, innen teljes kiőrlésű pizzát tudunk rendelni, ami frissen és finoman érkezett, ár-érték arányban teljesen reális, nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.

indexia.jpg

Local Korner Pizzéria

Töredelmesen bevallom, ezt az éttermet még nem volt alkalmam kipróbálni, de csupa jót hallottam róla! Rajta van a kipróbálós listán, innen is teljes kiőrlésű pizzát tudunk rendelni, az ára reális, és mindenképpen megér egy próbát!

 local.jpg


Capri Buda Pizzéria

Nem kifejezetten a legolcsóbb hely, de itt is kérhetjük teljes kiőrlésű lisztből a pizzánkat számos variációban. Akár be is ülhetünk, de házhoz is viszik, ha Budán járunk és ebédelni vagy vacsorázni szeretnénk,  tegyünk vele egy próbát!

 capri.jpgcqapri.jpg

Pizza Eataliano

Szintén egy kissé felsőbb ár kategóriájú étterem, csak 60%- ban teljes kiőrlésű pizzát tudnak nekünk készíteni, de minőségi alapanyagokból, olasz stílusban és ízekkel. Hangulatos, kedves hely ez is, pizza tekintetében teljesen elégedettek lehetünk vele.

 eatalino_pizza.jpgeataliano.jpg

#1 pizza

Nem volt csalódás, de nem is volt számomra maradandó élmény tőlük rendelni, a tészta vékony, a feltét jó, és nagyon látszik az rajta, ahogyan hirdetik magukat: „A hagyományos tésztánál több mint 55%-al kevesebb és jó minőségű szénhidráttal. 100% Biolisztből vékony egészséges teljes kiőrlésű tésztával!”

Ha gondoljátok, próbáljátok ki, közepes az ár kategória, és csak rendelésre elérhetőek.

 csaladipizza_1pizza.jpgbudapest-xiii-kerulet-1-pizza-budapest7.jpg


Pizza Me

A városban sok helyen megtalálható, főleg szelet pizzázóként ismert, ha napközben beugranánk és éhség ellen gyorsan bekapnánk valamit.  Általában kicsi a választék, de egy két helyen árulnak teljes kiőrlésű lisztből készült szeleteket. Szerintem kissé túlárazott, de a célnak néha napján megfelel.

 pizza-me-szell-kalman-ter-51264-620x390.jpgpizza-me-karoly-korut-43831-620x390.jpgpizza-me-szell-kalman-ter-51263-620x390.jpg

Ürömi hütte

Nagyon hangulatos kedves hely, mindig kedvesek, és figyelnek az igényeinkre. A teljes kiőrlésű pizzában nem találtam eddig semmi kivetni valót, frissen, helyben készítik, ahogyan azt kell. A várakozásoknak teljesen megfelel, megéri beülni, de a környéken házhoz is szállítanak.

imagesapji.jpgimagesvku.jpg

Tüzestál

Kapható teljes kiőrlésű pizza, korrekt ár- érték arányban, bátran rendeljünk tőlük is, széles a választék, és egyéb ételeiket is választhatjuk diétás IR kompatibilis hozzávalókból. (pl, teljes kiőrlésű nokedli)

 tuzestal_pizza.jpg

  • Tészták –

Hogy őszinte legyek veletek, eddig nem sok helyen találkoztam olyan tésztákkal és éttermekkel, ahol nem csak búzalisztből kapható tésztákat árulnak. Egy- két gyorsétterem már elkezdett alkalmazkodni az igényekhez, de ahogyan a felsorolásból is látjátok, a lista igencsak véges. Mindenesetre, ha megkívántok egy finom tál tésztát, ezekre a helyekre tudtok ellátogatni:

Padthai Wokbar

Biztosan sokak számára ismert és talán a legnépszerűbb padthai „étterem”, ahol gyorsan megkapjuk a frissen készített és általunk összerakott tésztát. Nekem ebben a kategóriában ez a kedvencem, bár ár érték arányban ezzel sem vagyok teljesen megelégedve. Ennek ellenére olcsóbban már nem sok helyen tudunk ilyen típusú ételt kapni. Választhatunk teljes kiőrlésű tésztát, cukormentes szósszal, ami igencsak ritka és üdítő érzés!

 indexbkuzf.jpgpadthai-wokbar.jpgtojasos-teszta-mogyoros.jpg

Amici Miei

Hangulatos, kedves étterem, eredeti olasz receptek alapján, tavasztól őszig terasszal a Corvin sétányon. A tésztákat durumtésztából készítik, nem adnak hozzájuk felesleges cukrokat és frissen, viszonylag gyorsan az asztalunkra kapjuk a kiválasztott fogást!

Látogassatok el egy szép tavaszi napon, ha olasz tésztákra vágytok!

 indexxrth.jpgindexbluig.jpgimagesbliu.jpg

 

Vapiano

Szintén egy sokak által ismert és népszerű étterem, árulnak friss tésztát teljes kiőrlésű lisztből, de számomra a mennyiség nem volt teljesen kielégítő. (főleg egy férfi számára nem lehet az) Általában ebéd és vacsoraidőben sokan vannak, de igyekeznek, hogy ennek ellenére gyorsan kapjuk az ételt, ami a minőség és az alapanyagok rovására megy véleményem szerint. Viszont aki szereti, és szokott járni, annak a továbbiakban sem kell róla lemondania, csak válassza a teljes kiőrlésű tésztájukat IR diéta esetén!

hcmp103266_478719.jpgvapiano.jpg101062.jpg

Belozzo

Egyféle tésztájukból kapható teljes kiőrlésű, szerintem a Vapianonal jobb árakkal, és hasonló adagokkal. Itt sem kell persze nagy csodára számítani, de mindenképp helyet érdemelnek a listánkon!


imagesgbuzf.jpgb384a5a118c4099013ae8c5aa5051845_640x640_1.jpgimageske.jpg

 A következő posztomban a HAMBURGERezőket fogom végig venni, ahonnan teljes kiőrlésű csodákat tudunk rendelni vagy helyben fogyasztani! Sajnos ez nekem is szívügyem, mert nagyon szeretem őket és sokáig gondolni sem mertem rájuk. Ám igenis IR vagy cukormentes diéta alatt is megtalálhatjuk azokat a helyeket, ahol engedhetünk a vágyainknak!

Ha van olyan étterem, amit kihagytam, és nektek jó tapasztalatotok van vele, írjátok meg nyugodtan kommentben, hiszen a lista nyilván nem lehet teljes, mindenhol én sem járhattam eddig :)

A képeket az internetről válogattam, próbáltam olyanokat, amelyek tükrözik a valóságot, hogy mindenki reális tudással vághasson neki a tervezett étkezésnek, és ne okozzon neki később csalódást.

Egyetek jókat, legyetek boldogok!

A bejegyzés trackback címe:

https://healthybutdelicious.blog.hu/api/trackback/id/tr1116399244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Healthy but delicious

Friss topikok

süti beállítások módosítása